maandag 29 oktober 2012

abstract

hoi Els,

mooi dat de plek waar je bent opgegroeid nog steeds bestaat. woon je er in de buurt? en heb je er goede herinneringen aan? je foto vind ik bijzonder, met die mooie vlakverdeling en die nevelige sluier er omheen. aparte invalshoek ook, net alsof je vanuit het hier en nu terugkijkt zonder dat je vanuit het huis gezien kan worden.
en wat een prachtig contrast met die andere foto, ook in het hier en nu, maar van binnenuit genomen, uitkijkend op het zacht gefilterde daglicht (de toekomst?) in de tuin. 

de foto's hieronder lijken over iets heel anders te gaan, maar ik zie toch een verbinding. 
het zijn een paar van mijn indrukken van 'when i am pregnant' van Anish Kapoor, dit weekend gezien in museum de Pont in Tiburg. zijn werk is vaak een spel met abstracte vormen, kleuren en materialen, ogenschijnlijk heel eenvoudig maar doordat het er vanuit verschillende gezichtspunten totaal anders uitziet is het tegelijkertijd heel complex, net als de ervaring die het er naar kijken bij mij oproept.




jouw foto's zijn ogenschijnlijk heel concreet en realistisch, maar krijgen door hun context en compositie  voor mij eenzelfde 'beeld-overstijgende' betekenis.

groetjes van helga

1 opmerking:

  1. Prachtig! Wat zo'n abstract beeld kan oproepen aan gevoel van schoonheid, erotiek en de kracht van ons voortbestaan, dat blijft me van mezelf verbazen.

    BeantwoordenVerwijderen