zondag 10 maart 2013

filosoferen

hoi Els,

gisteren was ik in Leusden om te filosoferen over schoonheid en kunst. in de pauze stond ik onder het afdak naar de regen te staren en maakte ik deze twee foto's.

wat een troosteloos rotweer was het, en wat levert dat soms toch mooie plaatjes op.....

wat de filosofie te melden heeft over esthetica is behoorlijk abstract, maar dat verhinderde me niet om de schoonheid van het alledaagse om me heen te blijven zien en met mijn camera vast te leggen. 

groetjes van helga

1 opmerking:

  1. De foto's zijn alle vier op hun eigen manier heel mooi. Ik vind ze in dit geval niet troosteloos. Het witte in de eerste heeft voor mij een positieve uitstraling, met die mooie boogvorm en de ronde vorm als poot. De lijnen in de 2e, geweldig, daartussen precies de waterval van de regen, zo gaaf.
    Het stiekem binnenkijken bij de 3e met de mooie vlakverdeling van de ruit waarbij ook het licht nog een heel warme gloed geeft, dan doet de regen je even niets meer.
    De rode bloem in de laatste tegen de softfocus achtergrond in dat gedetailleerde glazen vaasje spreekt me ook heel erg aan vanwege alle mooie details die er in zitten. Ik heb er al een paar keer genietend naar gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen