woensdag 20 februari 2013

schroot

hallo Els, hoi Sonja,

die koplamp in die gele auto is nog lang in mijn gedachten blijven hangen, Els. op een gegeven moment kwam het woord 'blik' bij me op, van toepassing op de auto, maar ook op de knipoog....
daar heb ik deze foto bij gevonden


ze hoort bij mijn 'accidental still life' serie. ik heb het rood in het blikje in photoshop lekker opgepept.


dit is mijn reactie op jouw 'attack' foto, Sonja. heb een hele serie gemaakt van een enorm lange duwbak die door de witte boot wordt voortgestuwd. in dit shot mis je een heleboel context, waardoor het net lijkt of de twee schepen elkaar aanvallen.... welke van de twee belandt na dit gevecht op de schroothoop, denken jullie?

groetjes van helga

2 opmerkingen:

  1. Ha, ha. Een prachtige foto. En een leuke suggestie. De zwarte moloch ziet er het vervaarlijkst uit. Maar Willeke oogt slim en snel.
    Ik heb ook zo'n soort foto met grote boot die een roeiboot achterna zit. (Ogenschijnlijk) Die ga ik eens opzoeken. Maar het zal nog even duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi rood is niet lelijk, wat een heerlijk kleurtje. Vind deze 'afval'foto zeer geslaagd. Ook de twee boten, in de aanval, is er een met een stukje humor.

    BeantwoordenVerwijderen