dinsdag 19 februari 2013

Zoet

Hallo Els en Helga,

Van de Poort voor de Gekroonde (betaalde) Liefde naar Café De Jaloezie lopen qua emoties dunne lijntjes.
Daar zijn genoeg verhalen over.


Op de Nieuwe Rijn staat een oud pand dat uitgebrand is geweest. Waarschijnlijk niet door jaloezie.
Het was in de 18e eeuw een bakkerij, als ik me dat verhaal goed herinner. Het pand is daarna gesloopt en weer opgebouwd. Dat staat in de daklijst te lezen.
Inmiddels biedt het pand goede remedies tegen jaloezie. Onder het dak huizen Australian Homemade met zoet ijs en chocola en daarnaast is Café Van Engelen. Alleen die naam al, die is toch ook zoet. Wie wordt er dan nog jaloers?


Het is niet alles zoet, wat de Nieuwe Rijn biedt. Daar vlakbij ligt aan het water een terrasboot met een vervaarlijke naam en strak in het zeildoek. Attack.
Soms heeft het straatbeeld veel weg van een soap.

Groetjes van Sonja Samsung

3 opmerkingen:

  1. haha, dat koffiekopje rechtsboven en midden onder in de ramen vind ik een heel leuk detail....
    en waar het nummer 46 op die boot naar verwijst.... ook daar kun je hele mooie verhalen over bedenken!
    mooie, sfeervolle foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's, niet alleen het straatbeeld heeft weg van een soap maar het grachtenstelsel ook. Doe mij maar een heerlijk helder *, lijkt zomaar mogelijk op de Attack. Levert vast ook genoeg te kijken op, vooral als ze er een teveel op hebben, zie het zo voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inderdaad.
    De spiegeling van het water maakt van de wereld een soort trekharmonica.

    BeantwoordenVerwijderen