dinsdag 12 februari 2013

terug van weggeweest

hallo Els,

je zelfportret vind ik geweldig! het vierkante formaat, de vlakverdeling, dat prachtige blauw, en dat onscherpe waas met die witte veeg onderin... echt ontzettend mooi.
dan die vallende sneeuw.... wauw, een soort bevroren bokeh gordijn...:-() wat een bijzondere sfeeropname!

de winter is weer helemaal terug van weggeweest, en nog kouder dan voorheen.
toch valt er ondanks de kou nog een heleboel te genieten.


links een oude bekende, dit keer bedekt met een dikke laag bevroren sneeuwkristallen. rechts de besneeuwde vouwen van een groot stuk verpakkingskarton dat onder een boom lag en door het winterzonnetje werd beschenen. 


dit vrolijke stel mensen passeerde me op het eiland. ze hadden zo veel plezier met elkaar en hun hoofden werden zo mooi verlicht door de zon dat ik het niet kon laten om mijn camera te pakken.....

groetjes van helga

@sonja: mooie foto's van de treinen, vooral ook die laatste! dat je ISO of witbalans misschien niet helemaal volgens het boekje is, stoort mij helemaal niet. die panorama foto vind ik wel iets bijzonders hebben, juist door die 'warme' belichting. geeft veel sfeer aan de foto en versterkt het vervreemdende sfeertje dat de vervorming van het beeld al een beetje oproept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten