dinsdag 22 januari 2013

bezoek

hoi Els,

geweldige foto van die besneeuwde rode fiets! hele mooie DoF, mooie vlakverdeling en mooi contrast in kleur (helderwit en felrood) en vorm (scherpe rechte lijnen aan de rechterkant en de onscherpe curve van het wiel aan de linkerkant). 
en wat is jouw tuin 's avonds mooi verlicht! lijkt me heerlijk om daar te zitten (moet het wel wat warmer worden lol).

gisteren hadden wij in onze tuin een bijzondere gevederde gast op bezoek. 's ochtends toen ik boven bezig was had ik hem al in de sneeuw zien rond hippen, lekker dik en met een witte buik, en vroeg me af wat voor vogel het zou kunnen zijn. tijdens de lunch zag ik hem op het hek onder de appelboom zitten en ben ik met mijn camera naar buiten gegaan. 
natuurlijk vloog hij meteen weg, maar de appeltjes waren zo verleidelijk dat hij telkens terugkwam om er een uit de boom te plukken. zo kon ik hem mooi in actie fotograferen.


hier zit hij verlangend naar het laatste appeltje te kijken.


hier schudt de sneeuw uit zijn veren en steekt hij zijn snavel uit


en hier heeft hij dat laatste appeltje van oranje eindelijk te pakken..... smikkel smikkel!

heb hem opgezocht en het blijkt een kramsvogel te zijn, op doortocht naar warmere streken.
wat een eer dat hij uitgerekend in onze tuin kwam foerageren....!

groetjes van helga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten