vrijdag 11 januari 2013

gevogelte

hoi Els,

twee hele mooie close up foto's vol bijzondere details. ben blij dat je me een beetje hebt geholpen door te melden dat het om een eend gaat :-() ik dacht dat het een gans-achtige was....
dat intense rood van die snavel....schitterend! wat is het voor 'merk'? of weet je dat niet? ik heb veel eenden voor mijn lens gehad maar kan me zo'n rode snavel niet herinneren.
en dan die verschillende texturen op de tweede foto: zacht wit dons, cremekleurige slagpennen netjes op een rij en dan die donkere dek- en staartveren.... hele mooie compositie.

hier in de buurt zitten enorm veel verschillende vogels en door jouw post was ik me daar vanmorgen extra van bewust. hier een paar van de leukste shots


op de steiger van de veerpont zitten altijd groepjes meeuwen uit te rusten. vanochtend zelfs acht stuks op een rijtje.  tot mijn grote verbazing lieten ze me heel dichtbij komen...! 


deze zaten op de andere leuning, met hun kopjes naar de zon gericht, die onverwacht doorbrak en de borstveren en snavel haast doorschijnend maakte. echt een magisch moment....


op het eiland zagen we een stel fazanten wegvliegen. een voorbijgangster wees me waar ze samen boven in een boom zaten. ik kon niet dicht bij komen en was dus erg blij met mijn telezoom :-()


rondom het eiland verzamelen zich grote groepen ganzen die in kleine formaties verder naar het zuiden trekken. deze negen kreeg ik op weg naar huis onverwacht in de bekende V vorm voor mijn lens. 

groetjes van helga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten