donderdag 20 december 2012

kunst

hallo Els,

je eerste foto heeft me een tijdje beziggehouden. heel intrigerend door het vermengen van 'echt' en 'namaak', pas na goed kijken besefte ik dat de huizen op de achtergrond foto's zijn, die de achterwand vormen van een soort 'kijkdoos' met poppen en miniatuur bouwsels.... geweldig! 
de schaapjes op de tweede foto zijn duidelijk niet echt, maar wel knap gemaakt. mooie details!

vandaag wilde ik graag een paar nieuwe foto's maken als reactie op de jouwe. maar het weer was zo slecht en deprimerend en er was zo weinig licht in huis dat ik uit pure balorigheid maar een uurtje met mijn camera naar het winkelcentrum ben gegaan.... daar heb ik natuurlijk altijd 'beet', zoals je hieronder kunt zien


een paar leeggekomen winkelpanden zijn tijdelijk verhuurd aan een soort 'kunst'-galerie met nogal heftige doeken vol schreeuwende kleuren. het was erg leuk om allerlei voorbijgangers te fotograferen en de mooiste composities eruit te halen. die hierboven vind ik vooral interessant door de tekst over flirten op het schilderij achter de wat verlegen kijkende jongen. die hieronder door de 'verbinding' tussen de twee vrouwen: de 'echte' die voorbij loopt en opzij kijkt naar de geschilderde in de etalage.


na mijn foto-uitstapje voelde ik me weer een stuk vrolijker!

groetjes van helga


Geen opmerkingen:

Een reactie posten