zondag 16 december 2012

weekendfoto's: sonja samsung

hallo Els,

deze foto's van sonja samsung sluiten goed aan bij mijn laatste post over het 'juiste' moment.


ik herhaal hier even wat ze er zelf over zegt:
"Dat (de foto's uit mijn vorige post -H) zijn mooie voorbeelden van samenhang in een compositie. Het doet mij denken aan een foto die ik in oktober maakte. Ik keek uit over het water met hier en daar wat eenden. Het was een mooi gezicht, maar ineens zag ik naast de reflecties van de bomen in het water ook de sporen die de eenden trokken. Met elkaar trokken ze een lijnenspel, zonder dat van elkaar te weten." 
volgens mij illustreert dit ook heel mooi hoe je focus en je inkadering kunnen verschuiven terwijl je een foto aan het maken bent, zodat het resultaat heel anders wordt dan je oorspronkelijk in je hoofd had... fotograferen blijft altijd avontuurlijk!

hieronder nog een 'juiste' momentopname van sonja met een bijzondere omschrijving:
"Hoogwerker in volle vaart vooruit, zoals een zeilschip 's avonds op volle motorkracht huiswaarts varen kan."

vooral de lichte overhelling naar rechts is mooi en versterkt de associatie met water en zeilschip.
prachtig dat de hoogwerker 'gevangen' is precies op het moment dat hij onder de groenslinger doorrijdt.

heb jij ook van dit soort 'juiste moment' foto's?

groetjes van helga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten