vrijdag 21 december 2012

Leeg.

Hoi Helga,

Wat gaaf dat ze lege panden als expositie ruimte gebruiken en jij daar weer heel gave plaatjes wist te schieten. Het knulletje wist zich niet echt een houding te geven, had zeker in de gaten dat jij hem op de foto zette. De dame had echter haast zo te zien met die grote stappen, gauw thuis. Maar ik vind het leuk om zo een stukje kunst te zien in plaats van een leeg pand. Want iets wat leeg staat, is zo troosteloos, kijk maar. Dit pand moet vandaag opgeleverd worden aan de woning stichting en de eerdere bewoners zijn begonnen aan een nieuwe uitdagende stap in hun leven.


De meneer op mijn volgende foto weet mij bij een bezoekje aan ons winkelcentrum mocht ik in een depri bui zijn altijd op te vrolijken. Ik heb echt bewondering voor de jonge man (34) uit Hongarije?, die dag in dag uit, met het maken van lange dagen zijn krantjes aan de man probeert te brengen, altijd lacht, vriendelijk is, beslist niet opdringerig, indien nodig behulpzaam, graag een praatje maakt, zijn best doet om zich de Nederlandse taal machtig te maken, kortom ondanks zijn in mijn ogen toch vrij uitzichtloze bestaan een voorbeeld kan zijn voor vele.


Naar jou voorbeeld was ik dus het winkelcentrum in getrokken want ook hier was het nat en tevens een heel klein wereldje, bovenstaande foto was voor mij heel waardevol om bovenstaande reden en ik heb hem een printje moeten beloven, wat ik dan ook graag ga nakomen.

GroetjEls

Geen opmerkingen:

Een reactie posten