zaterdag 22 december 2012

helderheid

hoi Els,

grappig dat jij leegstand troosteloos vindt. je foto komt bij mij namelijk helemaal niet zo over. mijn eerste reactie is vooral:  wat een mooie, strakke, schone, lege ruimte.... en wat een oase van rust in vergelijking met de opdringerige en schreeuwerige kunst in die galerie... het is een soort 'tabula rasa', een leeg blad papier dat door de nieuwe bewoners zal worden beschreven. alles is nog mogelijk :-()

vandaag was ik bij een demonstratie van de tai-chi klas van mijn schoonzus. in het overvolle gymlokaal van een school waren tientallen mensen heel geconcentreerd bezig een aantal sierlijke, vloeiende, langzame bewegingen te maken. echt prachtig om te zien. samen stralen ze een geestelijke helderheid uit die me doet denken aan die lege flat: alles aan kant, dan is er weer ruimte voor nieuwe ervaringen.


vooral het werken met waaiers vond ik heel bijzonder, daarom hier een paar (hipstamatic) foto's van die oefeningen. ik vind het heel apart hoe de intensiteit van de aandacht en de sierlijkheid van de bewegingen me de foto in trekt, waardoor ik de chaos eromheen totaal vergeet. zo was ik me de hele ochtend nauwelijks bewust van mijn omgeving, ik zag alleen de mensen samen bewegen, alsof ze zich aan de materiƫle werkelijkheid onttrokken hadden. mooi he?


ik zie ook een verbinding naar jouw straatnieuws meneer. die weet zich op een bepaalde manier aan zijn uitzichtloze bestaan te onttrekken en is daarom als balsem voor je hart.

groetjes van helga


Geen opmerkingen:

Een reactie posten