donderdag 13 december 2012

stil

hallo Els,

met mijn handen kan ik niet zo veel, dus van dat prachtige speelgoed maken gaat mij nooit lukken, misschien maar goed ook want door mijn adhd zou ik alle onderdelen waarschijnlijk verkeerd om in elkaar zetten hihi

echt heel sfeervol, die kerstwinkel, de warme kleuren en de originele invalshoek van de foto maken het geheel nog aantrekkelijker. ik zou graag wat bij jouw kerstman kopen :-()
die toonbank is ook erg knap gemaakt, door de mooie DoF is dat op de tweede foto goed te zien. leuk dat je daar zo enthousiast en vol aandacht mee bezig kunt zijn.

voor mij blijft fotograferen toch mijn favoriete bezigheid. er valt nog zo veel te ontdekken en uit te proberen....
de nieuwe opdracht voor mijn fotocursus is stilleven. gisteravond heb ik een paar voorwerpen uitgekozen om mee te werken en vanochtend ben ik meteen aan de slag gegaan. 

mijn roestvrij stalen koppen en schotels gebruik ik graag in stillevens, omdat ze de werkelijkheid prachtig reflecteren en vervormen. ik heb ze om beurten buiten op de tuintafel gezet en gefotografeerd. deze twee shots vind ik zelf het mooist.



theekop en schotel fungeren als bolle en holle spiegel en reflecteren de houten latten van de tuintafel elk op een heel eigen en bijzondere manier. ik vind dat echt fascinerend en kan er eindeloos mee bezig blijven. vanochtend was het daar helaas een beetje te koud voor...:-()


groetjes van helga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten