zaterdag 15 september 2012

druppels

jeetje, Els, wat een geweldige foto van het UMC.... die kleuren zo mooi gedempt, wat druilerig somber, en dan dat blauwe glas...een en al sfeer! ik vind de diagonale, gebroken grijze lijn van die luifel bij de hoofdingang erg mooi, vooral ook door de gele betonnen paaltjes daaronder, echt een prachtige compositie...

ook de druppels op dat felblauwe speeltoestel vind ik super. hele mooie close up en 'framing'. als ik mijn hand uitsteek kan ik het natte staal bijna voelen...

ik ben helemaal gek van waterdruppels, of het nou dauw of regen is, maakt niet uit, ik kan er uren naar kijken en maak er altijd foto's van. ze zijn op al mijn blogs wel ergens terug te vinden, bijvoorbeeld hier en hier en hier

een paar weken terug was ik op vakantie in Laag Keppel. ze hadden daar een fontein op het terras waar ik erg veel foto's van gemaakt heb. hier zijn twee close ups van de opspattende waterdruppels. ik heb een snelle sluitertijd gebruikt (1/500 en 1/250) om ze als het ware in de lucht te 'bevriezen'. 


's avonds was de hele fontein verlicht en kreeg hij een prachtige gouden gloed, echt een schitterend gezicht. ook daar heb ik natuurlijk foto's van gemaakt! deze vind ik het meest sfeervol


door de lange sluitertijd (4 seconden!) zijn de waterdruppels niet 'bevroren', en zie je meer beweging in de afzonderlijke waterstralen. de omgeving is volledig in het duister gehuld, waardoor je geen idee hebt dat die fontein eigenlijk maar heel klein is en niet ergens op de binnenplaats van een paleis staat maar 'gewoon' in de achtertuin van een zorghotel...:-()




Geen opmerkingen:

Een reactie posten