dinsdag 11 september 2012

hier blijf ik voor wakker....

hoi Els,

wat een schitterende collage heb je van die reflecties gemaakt! fascinerend, juist door al die verschillen in eenzelfde thema. die diagonale lijnen rechtsonder vind ik het mooist.

een echt 'thema' kan ik niet in mijn werk ontdekken, ik fotografeer zo'n beetje alles wat los en vast zit..:-() zodra iets mijn aandacht trekt, haal ik mijn camera al tevoorschijn.
wel doe ik soms extra moeite om bepaalde foto's te maken. van de Zijl bij nacht bijvoorbeeld. de straatverlichting aan de overkant en de weerspiegeling van de lichtbundels in het donkere water. dat vind ik zo adembenemend mooi dat ik regelmatig midden in de nacht op pad ga om te proberen iets van die bijzondere atmosfeer te 'vangen'.


deze foto maakte ik vorige week, toen de maan helder was en er een laag mist boven het water hing.
het mooist vind ik de silhouetten van de slapende zwanen op het gladde, verlichte wateroppervlak.


groetjes van helga

1 opmerking:

  1. Wat een schitterende foto. Mooi om naar te kijken en ook goed voor de zintuigen. Alleen het zien al brengt onmiddellijk de sensatie boven van sereniteit, weidsheid en de geur van de nacht.

    Je hebt iets eerder mooi verwoord dat je gefotografeerde weerspiegelingen in een context plaatst. Eigenlijk doet Els dat ook als ze het object niet op de foto neemt, je ziet dat het een spiegeling is van wat op de wal te zien is.

    BeantwoordenVerwijderen